menu Sluit het hoofdmenu

ANWB-leden kiezen voor ‘Houd de lijn vrij!’

geplaatst op logo houd de lijn vrij

De Houd de lijn vrij-campagne van Bartiméus, Visio, Robert Coppes Stichting en de Oogvereniging krijgt 2.500 euro steun vanuit het ANWB Fonds. Leden van de ANWB konden stemmen op verschillende projecten die zij een financiële bijdrage gunnen. Onze campagne veroverde de derde prijs. De campagne krijgt in april 2019 een vervolg in maar liefst 25 gemeenten.

In april dit jaar ging de campagne Houd de lijn vrij! van start in de stadscentra van Den Haag, Amsterdam en Utrecht. In de omgeving van de centrale stations werd iedereen er met stickertegels en flyers op geattendeerd om de geleidelijnen vrij te houden voor mensen die blind of slechtziend zijn.

Geleidelijnen zijn de geribbelde tegels op de grond waarmee mensen met een visuele beperking met een taststok veilig hun weg kunnen vinden in de openbare ruimte. Helaas komt het nog te vaak voor dat er fietsen of andere obstakels op de geleidelijnen staan. Wat leidt tot onveilige situaties voor mensen die afhankelijk zijn van de taststok.

De campagne was een groot succes: het heeft geleid tot meer bewustzijn bij andere weggebruikers.

Aan alle mensen die op ons hebben gestemd een hartelijk dankuwel!  Houd onze Facebookpagina Houd de lijn vrij! in de gaten voor het laatste nieuws.

Een vergeet niet: Houd de lijn vrij!