menu Sluit het hoofdmenu

Klantcase de Efteling

De Efteling heeft inclusiviteit hoog op de agenda staan en heeft daarbij ook aandacht voor de groep van visueel beperkten. Zo wilde de Efteling gebruik gaan maken van braillebordjes, maar in gesprek met Bartiméus werd voor de Efteling al snel duidelijk dat er meer nodig is om een inclusief pretpark te worden!

Samenwerking met Bartiméus

Hoe wordt het park beleefd door mensen met een visuele beperking? Op die vraag heeft Bartiméus een antwoord gegeven. Het klantreis onderzoek dat Bartiméus door middel van mystery guests heeft georganiseerd heeft echter niet alleen de beleving weergegeven maar ook verdere waardevolle input opgeleverd voor de ambitie die de Efteling zichzelf heeft gesteld. De adviezen die door ons zijn gepresenteerd worden stapsgewijs meegenomen in de roadmap die zij volgen.

Resultaat

Een duurzame samenwerking op weg naar een inclusief pretpark. Lees meer over hoe de Efteling werkt aan inclusiviteit op de website van de Efteling.